úterý 9. února 2016

Trnka

Už ani nevím jak, ale narazila jsem jednou na zmínku o Nakladatelství Trnka, které se především zaměřuje na dílo Jiřího Trnky a ve speciální edici vydává jím ilustrované knihy, ale taky plakáty s jeho ilustracemi, dárkové předměty, pexesa, dřevěné kostky atd. Já mám Trnku jako ilustrátora moc ráda. Věděli jste třeba, že Kniha pohádek H. Ch. Andersena s jeho kresbami byla vyhlášená za nejkrásnější knihu 20. století? Nebo že bez rozdílu tvořil pravou i levou rukou?

Po prozkoumání e-shopu jsem zavýskla, protože tam doslova za pár peněz můžete nakoupit antikvariátní knížky, jejichž jedinou vadou je povětšinou jen"ochmatanost" z veletrhů a výstav. Takhle mi v košíku přistálo hned sedm kousků pro Šimona (a z velké části taky pro mě, co vám budu povídat).


Teď se po večerech kochám :)


Květuška a její zahrádka ze Špalíčku
Perníková chaloupka
Jediný fyzicky poškozený kus

2 komentáře:

  1. No jó, to jsou knížky našeho dětství. Mě uklidňuje prohlížet si ty známé obrázky. O nakladatelství jsem věděla, ale zřejmě jsem nezkoumala dost, abych tam objevila ty antikvariátní kousky. Jo a dost mě teda zklamalo nové vydání Špalíčku, protože v něm je nasekáno tolik chyb, že mě to u takové knihy na takovém papíře fakt štve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla v dětství trochu deficit, znala jsem jen Dvakrát sedm pohádek, tak si to teď vynahrazuju :)

      Jinak ty antikvariátní kousky nemají nikde vyčleněny, ale jsou zařazené v e-shopu až na konci.

      Vymazat

Letem světem Londýnem

Dva dny - Buckinghamský palác, Tower Bridge, Temže, Westminster, Sea Life, London Eye, Trafalgar, Hyde Park. ...